remixed digital image collages printed on canvas.

“I am very much into recycling materials whenever I can with analogue (physical) art, but I decided to take it a step further by recycling some of my paintings digitally. I take photos of the artworks, and in photo editing software, I create collages of these images, together with other images I have taken myself, or have found elsewhere. Usually with these found images, and using the filters in the software, I look for interesting and unique patterns and textures. Some of the artworks have meaning, there are explanations for these, and others are purely decorative.”
僕は、アナログ(物理的)アートで可能な限り素材をリサイクルすることを大切にしていますが、さらに一歩進んで、自分のペインティングの一部をデジタルでリサイクルしてみることにしました。作品の写真を撮り、写真編集ソフトウェアで、自分で撮った画像や他の場所で見つけた画像と一緒にコラージュしています。普段は、これらの画像とソフトのフィルターを使って、ユニークで面白いパターンやテクスチャーを探します。作品には意味があり、それに対する説明もあり、また純粋に装飾的なものもあります。

‘Call The Cops’ (2018)


“A few years ago, the Osaka Prefectural Police set a new record amongst police forces in Japan, with the most officers arrested in a single year for corruption, with money being the main reason. The centre shape is the ‘asahikage‘, which is the symbol of the Japanese National Police Force, with the first character of Osaka (阪), superimposed on top. The Yen signs around the sides are influenced by the style of the Japanese ‘hanko‘ stamp.”
数年前、大阪府警が、金銭を理由とする汚職で1年間に逮捕された警察官の数が、日本の警察組織の中で最多という新記録を樹立した。中央の形は、日本の警察のシンボルである「旭日旗」に、大阪の「大」の字を重ねたものです。サイドの円マークは、日本のハンコのスタイルに影響を受けています。

‘You Are So Japanese’ (2022)

‘Chocolate Box Top (Digital)’ (2018)

‘Untitled #4’ (2018)

‘(Some Days) All I Want Is Faster’ (2021)


“As I get older, I realise that the time remaining for me is getting less and less. There is a sense of pressure, pressure to get things done before it is too late. So I try to work more quickly, but the downside of this, is that as I get older, I become clumsier, and this leads to more mistakes and inevitably, a final crash. Hence, in this piece, the stars are all heading towards each other.”
年齢を重ねるにつれ、自分に残された時間がどんどん少なくなっていることに気づきます。手遅れになる前に何とかしなければというプレッシャーもあります。だから、もっと早く仕事をしようとするのですが、その弊害として、年をとるにつれて不器用になり、ミスが多くなり、必然的に最後の衝突につながるのです。だから、この作品では、星はすべて互いに向かっているのです。

‘Two Peas In A Pod’ (2020)


“The relationship between the United States Of America and the People’s Republic Of China continues to create tension across the world. What is interesting for me, is that the PRC seems to be following a precedent set by the USA, and that they are so similar now in their approach to world domination, that they are very much two peas in a pod, but greatly consumed by sibling rivalry.”
アメリカ合衆国と中華人民共和国の関係は、世界中に緊張を与え続けています。私にとって興味深いのは、中華人民共和国がアメリカの前例を踏襲しているように見えること、そして、世界征服へのアプローチにおいて、両者が非常によく似ていること、つまり、まさにさやの中の豆でありながら兄弟喧嘩で大きく消耗していることです。

‘Scruffy’ (2018)

‘Untitled #3’ (2018)

‘Untitled #11’ (2022)
カテゴリー: art works